Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

onsdag 2 november 2011

Svaga vindar med disigt väder och fina laxar till slut



I dag hade jag John Ä i båten som kom direkt från Göteborg för att försöka att fånga lax. Dimma och dis på morgonen och väldigt mild temperatur mötte oss när vi körde ut.

Första hugget kom på Flashern lägst ned på riggen
Inget raketfiske på morgonen men efter någon timme drar det till nederst på djupriggen och en fin lax rusar ut i full fart. Bakom båten kliver den fina fisken helt plötsligt av, lika tomt varje gång det sker. Sedan hände inget på några timmar men som vanligt så hugger det när man minst anar. En riktigt fint hugg på Williamsskeden som sitter bakom en liten Dipsy. Ny fin fight men när laxen går upp och rullar bakom båten så släpper den helt plötsligt.

Tredje gången gillt
Ett tag efter hugger det en tredje lax ,nu en riktigt fin som hugger översta skedraget på djupriggen. Vrålrus i rullen och flera fina hopp och nu sitter den hoppglada laxen ända in i håven. John och jag jublar i båten över den fina 8 kg,s lax som nu ligger i båten. Härligt känsla då dagen är räddad. Sedan får vi två något mindre av bara farten och släpper tillbaka några små. Härlig dag där John fick känna på sina första Östersjölaxar, jag lovar han är snart tillbaka i båten.

Fiskesugen nu på söndag den 6 November eller måndag 7 november ring mig på 0708-768910 eller maila på johan@abelfishing.com

Inga kommentarer: