Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

lördag 19 november 2011

John kom för andra gången i höst




John Ängård från Göteborg kom för andra gången i höst för att fiska lax med mig. Vi bjöds på en ganska tuff dag med 6-8 m/s västlig vind och ganska höga vågor. Då vi var bara två man ombord så valde jag att köra med bara 5 spön i dag och alla på djupriggarna.

Hugg direkt
Det tog inte lång tid innan nedersta djupriggs spöt började gunga och John kunde bända in en fin lite 4,5 kg lax. Sedan tog det inte lång tid innan nästa hugg kom nu på draget ovanför nedersta Flashern. John fick nu fighta in en betydligt större lax som körde runt i vågorna, vid ett tillfälle så körde fisken rätt under båten i blixtfart, men det gick bra efter en del krångel. Till slut kunde jag håva en smällfet hanlax som visade sig väga 12 kg blankt. Stor glädje i båten lovar jag.

Bara hugg i medvind
sedan var det dags att åka upp i vinden igen, en ganska guppig historia men så snart vi vände ner i medvind igen så drar det på en ny fin lax som hoppar vilt bakom båten. John som är ensam kund idag fick sig en ny fin fight innan jag kunde håva en fin lax på 9 kg. Sedan hinner vi fånga en lax till och en smällfet liten havsöring samt en fin lax som släpper efter ett fint hugg överst på riggen. Härlig dag med mycket bra fiske, känns nästan otroligt med så bra fiske nästan varje dag man åker ut.

Är du fiskesugen så ring eller maila och boka en dag så fångar du din Jullax.

Inga kommentarer: