Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

tisdag 15 november 2011

Fånga din Jullax utanför Simrishamn




En summering av mitt laxfiske i min båt utanför Simrishamn sedan slutet på september säger att 22 turer på havet har gett en fångst på 68 laxar + några fina havsöringar. Runt 30% av laxen har varit från 9 kg upp till de största som vägde 11,8 kg- 12 kg- 12,8 kg och 13,5 kg.

Ovanligt hög medelvikt för höstfiske
Ovanligt hög medelvikt som förmodligen beror på att en betydande del av laxen inte har vandrat mot sin hemälv på grund av att de senaste två vintrarna har varit allt för kalla.

Att vara på plats är viktigt
Att vara på plats och få senaste erfarenheten gör att kunderna får maximal chans till stor hugg. Det duggar nu in fler fantastiska rapporter om mycket bra fiske från södra Bornholm, utanför Trelleborg och ända ner vid Mön vid södra änden av Östersjön. Det verkar helt enkelt finnas väldigt mycket lax just nu. Blir det en mild vinter så kommer laxfisket bli väldigt bra hela vintern då stor del av laxbeståndet övervintrar här.

Bilder från lördagens fiske då jag åkte ut själv men bjöd med mig Emil från Simrishamn som brukar serva min båt oftast under obekväma tider. Emil drog sitt livs 3 första laxar och missade 2. En trevlig dag i nästan vindstilla väder.

Fånga din Julax
Lediga dagar just nu 20-21-28-29-30 November -1-2-3-4-5-6-8-12-13-14-16-19-20 December

Inga kommentarer: