Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

onsdag 9 november 2011

Det fina laxfisket fortsätter






Efter att ha varit hemma ett par dagar var jag i dag ute med stamkunderna P-A Lundberg och Hans M från mina hemtrakter. Den ostliga vinden gjorde det lite guppigt i dag men laxen var hyfsat på bettet. Först får vi två små som vi varsamt släpper tillbaka. Sedan missar vi ett fint hugg på ett av Dipsyspöna, såg ut att vara en grov fisk.

Flera hugg på djupriggs betena
Någon timme senare får vi ett fint hugg på mitt specialdrag som sitter ovanför en stor Flasher på djupriggen. Hans kan drilla upp dagens första lax, ingen bjässe men dock en grann lax. En stund senare får vi två tät efter varandra båda på samma rigg, den ena hugger när jag ska hissa upp och tackla om efter första hugget.

Fina avslutning på dagen
Dagen avslutas med ett riktigt rulltjut på ett av Dipsy spöna, där jag har ett nytt spännande bete på test, P-A Lundberg får en kul drillning med både hopp och fina rusningar. Riktigt kul att det nya betet fungerade, tror att detta kan bli ett riktigt superbete. Av dagens fyra laxar var 3 st med klippt fettfena och en oklippt. Jag kommer föra statistik på detta resten av säsongen.

Nöjda åker vi iland efter att ha landat fyra fina laxar, i morgon ska vi prova ett nytt ställe. Jag ska fiska med samma killar i fyra dagar så vi har lite tid för att testa lite olika ställen och metoder.

Bilder från dagens fiske och förra lördagens fiske.

Fortfarande ledigt för bokning nu på söndag-måndag och tisdag.

Inga kommentarer: