Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

söndag 20 november 2011

Riktiga Smålänningar som fick uppleva toppfiske






Idag hade jag Mikael Hödegård med kompisen och hans son Simon i båten. Vi bjöds på riktigt fint väder med lite dimma på morgonen som lättade under förmiddagen och svaga västliga vindar, med andra ord fina förhållanden för laxfiske på havet.

Hugg på djupriggen efter en timmes fiske
När vi kommer in mot en av sista veckans favoritdjupbranter hugger det direkt på nedersta djupriggen. En fin liten lax kan landas, sedan dröjjer det inte lång tid innan vi får ett fint dubbelhugg. En lite större lax tar Williamsdraget i ytan och samtidigt hugger det på 25 meters djup. Tyvärr så släpper den större laxen 10 meter bakom båten,men jag kan håva den andra laxen efter en del stångande inne vid båten. Bra start på dagen och vädret är nu väldigt fint. Sedan är det lugnt någon timme innan vi först får en riktigt grann havsöring av något större format, för att kort efter få en lax till, båda på djupriggen.

Vrålhugg på riggen
Manskapet tappar sedan två laxar som båda hugger på riggen. Helt plötsligt får vi ett riktigt vrålhugg längst ner på riggen och det tjuter ut riktigt mycket lina innan fisken går upp i ett hopp. Nu håller Mikael i spöt som får sig sitt livs laxfight, flera fina ruscher och hopp innan jag kan håva Mikael,s nya pb på lax 13.1 kg, höstens näst största lax i min båt. Se filmen från landningen av storlaxen.

Vilken dag, perfekt väder och kanonfiske kan man begära mer. Fem fina fiskar blev det till slut och 3 fina som tappades.

Vill du uppleva drömfiske på lax kontakta mig och boka en dag eller två nu innan Jul, fisket är makalöst bra just nu.

Inga kommentarer: