Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

lördag 16 april 2011

Stamkunderna Far och son Magnusson på besök i båten i två dagar





Lite trögare fiske tycker jag idag, men vid lunchtid så smäller det på stenhårt på ett ytspö och Jonathan kastar sig över spöt och rullen tjuter. Inget snack om vad det är i andra sidan av linan, en storlax. Vattnet börjar nu bli något varmare vilket känns på fisken som börjar bli riktigt stark nu. Efter en bra fight kan jag håva en riktig praktlax som visar sig väga 10.54 kg. Stor lycka i båten lovar jag. Sedan får vi ett knippe smålax, har nog aldrig varit med om så mycket smålax i havet som nu, bådar gott inför framtiden.

Kanonhugg igen i ytan
På eftermiddagen hugger det plötsligt igen på yttre ytspöt, nu tjuter rullen än mer än förra storlaxen. Nu greppar farsan Jan spöt, flera gånger går laxen ut i långa rusher, mina nya Okuma rullar tjuter väldigt fint, känns otroligt bra att ha bytt rullar från förra märket som var under all kritik. Det blev en del kaos inne vid båten men laxen kom till slut in i håven. 11 kg rent silver för Jan som slog nytt pb ,vilken fest. Som ren bonus drog det på en till fin 5 kg på Dipsy Diver och Williams drag på hemtrolling.

Härlig dag och i morgon blir det långtur för att testa några nya hotspots mot Polen som vi har fått tips om inför tävlingen. Ska bli mycket spännande.

Inga kommentarer: