Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

lördag 14 maj 2011

Trögare fiske idag men lax i båten



I dag gästades jag av Kosta killarna Kennert, Johan och Peter. Lite kul när jag berättade att min far och halva min släkt kommer från denna glasbruksmetropol. Fisket var tyvärr ganska trögt idag, tror att laxen var påverkad av det lite lågtrycksaktiga vädret. Johan som hade fått fisket i födelsedagspresent fångade sin första lax och kamraten Peter fick till slut också en. Kennerth fick dock släppa tillbaka sin då den var något för kort. Utöver detta fick vi flera smålaxar och ett antal näbbgäddor som nu börjar bli en riktig pest för oss som fiskar lax. I morgon blir det nya tag med stamkunder som kommer för andra gången i vår.

Inga kommentarer: