Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

fredag 6 maj 2011

Bra fiske idag igen och kanonväder



Per och jag guidade samma gäng idag, jag fick tre killar i min båt. Vi bjöds på fantastiskt väder och bra fiske. Dagens första hugg blev ett dubbelhugg i ytan en väldigt stor fisk och en mindre. Den stora körde ut 100-150 meter lina i ett nafs och tyvärr blev trycket på fisken för stort så lina gick av vid draget, surt. Den andra kunde jag håva. Sedan droppade huggen in med jämna mellanrum. Inga stora men fina laxar. Summerar man så landade vi 8 laxar och tappade två. Tre dubbelhugg under dagen och de flesta i ytan. Nöjda kunder som vill komma tillbaka nästa år igen.

Någon som är sugen på laxfiske i Simrishamn i veckan som kommer, jag fick tyvärr in en avbokning 12-13 maj. Först till kvarn kan boka. Väderprognosen ser mycket fin ut och det finns massor av lax. Ring 0708-768910.

Inga kommentarer: