Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

tisdag 24 maj 2011

Massor av lax i Östersjön just nu









Årets laxsäsong i södra Östersjön har tills nu varit en av de bästa på många år, många nöjda gäster har fått uppleva fantastiskt fiske. Tänk mina finska kunder som hade en riktig dröm dag som började med ett trippelhugg av bra lax där den största vägde 11 kg följt av rekordnappet i min regi, 8 st laxar högg inom 30 sekunder varav 4 var runt 10 kilo. Jag lovar att manskapet i båten hade det ganska hektiskt ett tag, 7 av laxarna kunde landas och en slet av linan.

Storlaxar utanför Grisslehamn
Nu börjar snart den stora laxen sin vandring norrut och passerar då Grisslehamn och Singö där hela havet tränger ihop sig till en small tratt. Detta är ett av de bästa storlax områdena som finns då 1000-tals laxar här samlas och stoppas upp innan de simmar vidare mot sin slutstation.

Storlaxsäsongen börjar snart
Jag tror att årets säsong i området som snart startar blir väldigt bra. Antalet laxar som ska passera förbi är i år större än på många år. Den kalla vintern har gjort att säsongen är något sen, jag tror att det bästa fisket kommer igång först i början på Juni och kommer att fortsätta hela Juni ut. Förmodligen blir det bra fiske till mitten på Juli i år.

Fortfarande bra dagar kvar att boka

28-29-30 Juni-1-2-3-4-5-6-7 Juli

Ring eller skicka ett sms på min mobil 0708-768910 eller maila mig för mer information eller bokning.

Hälsningar Johan Abelsson

Inga kommentarer: