Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

tisdag 17 maj 2011

Ett fåtal dagar kvar att boka i Singö/Grisslehamn i Juni





Årets fiske har varit bra från första dagen jag började fiskade i mitten på mars. Fisket har varit bra på alla de platser som man fiskar ifrån i södra Östersjön. Rygen i Tyskland, Mön och Bornholm i Danmark, Trelleborg, Simrishamn och Hasslö i Sverige har alla varit fulla med huggvillig lax.

Stora förväntningar på årets säsong
Jag tror att årets säsong vid Singö/Grisslehamn kommer bli väldigt bra. Här är chanserna att kroka på en riktigt stor lax ganska stora. Bästa tiden för fiske i detta området är juni månad och jag tror fisket kommer vara bra in i början på juli i år.

Stenhårda hugg och rullar som ylar i falsett
Fiske efter den stora vandringslaxen gör man med stora skeddrag som ska gå ytligt i ganska snabb fart upp mot 3 knop. Laxen kan vara väldigt selektiv och bara ta på vissa färger eller en viss typ av drag just den dagen du fiskar. Ett ganska svårt fiske som ger fantastiska superhugg där spö och rullen nästan exploderar. Ett av de häftigaste och mest adrenalin framkallande som jag har upplevt i sportfiske.

Passa på att boka de fåtal dagar som fortfarande finns kvar i Singö/Grisslehamn
10-20-21-22-23-26-27-28-29-30 Juni.

Maila eller ring mig på 0708-768910

Inga kommentarer: