Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

måndag 11 april 2011

Familjen Pihlman från Boråstrakten på besök


I dag var det sydlig varm vind vilket laxarna gillade. Fisket var bra runt hela Bornholm, hörde om riktiga storfångster från flera håll, varav en på 16 kg. Vi låg på västsidan där vi först hade ganska trögt men mitt på dagen kom vi in i ett område med 1,5 grader varmare vatten. Först högg det en liten på 3-4 kg men precis efter drog det i stenhårt på ett av ytspöna, Ingalill tog spöt och fightade in en mycket stark fisk på just under 10 kilo.

ETT STIMM LAX RUNT BÅTEN
Sedan hände det mycket på kort tid, när jag tacklade barbord djuprigg så högg det på spöt som jag just hade fått en meter ner. Fisken släppte direkt men när jag tar spöt i handen så hugger det stenhårt igen. Fisken släpper igen efter 30 sekunder. Då brakar det till på 4 spön till bland annat en stor fisk som rusar ut över 100 meter lina på dipsy spöt. Härlig kaos i båten med ylande rullar runt om. Vi lyckas till slut landa 4 laxar varav en stor på 12 kg som givetvis Ingalill fångar + en till på stracks under 10 kg . Vinden tilltog ganska mycket sedan och vi fångar en riktig lax till + några små. Vilken dag, vilket fiske och vilket härligt väder.

Inga kommentarer: