Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

torsdag 8 december 2011

BRA FISKE FÖR MINA NORSKA KUNDER





Att laxen fortfarande är kvar i området bekräftades redan efter en kvart då vi får ett fint dubbelhugg. Först drar det i på Dipsy spöt där det sitter en svart silver Apex. Sedan hugger det i ytan på en Ismo Magnum. Två fina 5-6 kg laxar kan landas och stor glädje i båten.

Nytt dubbelhugg
Sedan dröjer det ca 1 timme så hugger det på nedersta Flashern men fisken släpper samtidigt som det hugger på samma Dipsy igen. Nu kan Far och son gemensamt landa dagens tredje lax.

Nya Flashflugan ger resultat
Provar min nya blåa Flashfluga som jag band innan jag åkte ner. Det tog ca 1 timme så hugger den första på just den flugan som jag satt bakom en ny Apelsinfärgad Flasher. Sedan dröjer det inte så länge så drar det på stenhårt på samma fluga och vi kan landa dagens största fisk, en fin fenklipt lax på knappt 9 kg. Sedan tappar vi en större fisk som tar på ett gult skeddrag på riggen, den släpper efter ett hopp bakom båten. Fisket avslutas sedan med dagens tredje lax på samma Dipsy och svartsilver Apex.

Summerar man dagen så landar vi 6 laxar och tapper tre, 4 av laxarna var odlade. Mina Norska kunder kan sova lugnt, Julfisken är räddad. Nu verkar stormen komma in då det har börjat blåsa och regna utanför när jag ligger och skriver i båten.

Inga kommentarer: