Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

tisdag 18 oktober 2011

Trevligt morgonfiske innan jag åkte hem





I går tog jag chansen och åkte ut helt själv just i gryningen, stjärnklart och 5-6 m/s vind från sydväst, med andra ord ganska bra förutsättningar. Körde ut ca. 5 sjömil och började sätta i första djupriggen. Satte i sista och tredje spöt på riggen och skickade ner lodet till 80 ft.

Hugg direkt överst på riggen
Han i princip bara vända mig om när överspöt som var riggat på 50 ft ryckte till. Upp kommer en fin lax rätt i luften och sedan en rusch ut i sidan. kan efter en kort och intensiv kamp håva en fin 5-6 kg,s lax. Härlig start på fisket, ut med grejjerna igen och i med andra riggen som sätts på 70 ft. Tre spö på varje och 12-5 ft i mellan varje bete, inget mer ute nu när jag är ensam i båten.

Nytt råhugg på andra sidan
Det tog dryga timmen så ser jag helt plötsligt en stor lax som går upp i ett hopp bakom båten. På nytt är det det översta betet som som ligger på 40 ft som har lockat en ny nu lite större lax till hugg. Grym fight med flera hopp bakom båten och en del besvärligheter då man är ensam.men till slut kan jag håva en underbart fin lax på 9-10 kg. Är nöjd och uppspelt efter den hetsiga fighten, bryter sedan för att åka i land och sedan hem till Åkersberga. Har lovat färsk lax till middag så bäst man kommer hem i tid.

Bra väder framöver
Boka laxfiske i helgen som kommer och veckan efter, vädret ser mycket bra ut. Laxfisket är nu jämt och säkert, fisken finns konstant utanför Simrishamn. Ring mig på 0708-768910 eller maila på johan@abelfishing.com

Inga kommentarer: