Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

söndag 2 oktober 2011

Rapport från Simrishamn




Väldigt bra med lax just nu utanför Simrishamn, nästan alla båtarna som var ute fick lax i båten. I min båt fick vi i går 5 laxar på en heldag och tappade två och i dag då vi bara fiskade fram till 12.00 landade vi 5 laxar. Blandad storlek på fisken med tre runt 10 kg är väldigt bra.

Starka laxar
Det relativt varma vattnet just över 10 grader gör att de stora laxarna blir sjövilda, sällan man ser en lax som hoppar mer än 10 gånger, vilket min stor gjorde idag + drog ut nästan 100 meter lina i första utraset. Jag lovar att det var otroligt kul.

Passa på att boka ditt fiske
Det finns bra med dagar att boka nu i höst, fisket kommer förmodligen vara bra hela hösten bara vinden inte blir för hård. Maila gäran min nya mail på johan@abelfishing.com eller ring mig på 0708-768910.

Inga kommentarer: