Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

lördag 12 mars 2011

Fin premiär i dag på havet




Åket ut från Simrishamn vid 9 tiden i morse och var framme vid östra Bornholm vid 11.30 tiden. Började sedan lägga ut mina grejjer och testa att all utrustningen i båten fungerade. Efter ca. 2 timmar drar det på en stor fisk på yttre ytspö. Den drog ut nästan 200 meter lina innan den stannade. Själv i båten blev det ganska svettigt då jag var tvungen att ta upp alla de andra spöna för att våga dra in laxen nära båten. Det var en riktigt stark fisk som tog nästan 40 minuter innan jag kunde håva den. En riktig prakt lax som vägdes i hamn på godkänd våg till 12,41 kg. Den största premiär lax jag någonsin har fått. Jag var så pass nöjd så jag bröt och åkte iland.

Bra fiske för flera andra båtar som fiskade syd Bornholm idag.

En båt som fiskade syd kom in i hamnen där vi låg och hade 9 fina laxar + att de hade tappat flera, andra båtar vi hörde om hade också fångat bra. I morgon ser vädret bra ut så de 16 personerna som jag, Lars hedberg, Per Lundberg och Per Sjöström ska guida har goda chanser till ett bra fiske.

Inga kommentarer: