Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com

Klicka på bilden så kommer ni till Abelfishing.com
Från och med januari 2012 kommer fångstrapporterna och nyheter ligga på min nya internetsida abelfishing.com

tisdag 9 november 2010

BOKA VÅRENS SIMRIS/BORNHOLMS-FISKE


Redan nu har bokningarna inför nästa säsongs storlaxfiske börjat komma in.

BRA MED LAX I SÖDRA ÖSTERSJÖN
Fisket har varit bra i södra Östersjön i stort sett hela sommaren och hösten. Detta har gjort att förhoppningarna inför nästa års säsong är på topp, personligen tror jag att en betydande del av laxbeståndet hoppade över lekvandringen på grund av den kalla vintern, de han inte bli tillräckligt feta inför den långa vandringen norr ut och simmar nu kvar i södra Östersjön.

PÅ PLATS REDAN I JANUARI
Jag kommer redan i januari ha båten på plats i Simrishamn där fisket just då brukar vara mycket bra innan vattentempen blir för låg. Vill ni vara säker på bra datum är det tid nu att reservera sina dagar.

TÖREBODAGÄNGET DROG MÅNGA LAXAR
Bilden visar Familjen Olsson från Töreboda som förra säsongen i april hade ett fantastiskt fiske med mig. Bilden togs efter en intensiv hugg period. jag tror att vi fick 14 laxar på två dagars fiske och då bröt vi tidigt andra dagen. Fiske man minns med värme nu när snön viner runt huset.

Inga kommentarer: